«

»

Lip 22 2008

Wgrywanie aplikacji java do Samsunga G800, L760, U700, U800, U900, Z170 pod linuksem

UbuntuWgrywanie aplikacji java pod Linuksa została opracowana przez yp2forum.ubuntu.pl. Instrukcja została napisana na podstawie naszego poradnika do Windowsa.

Napisany poniżej sposób powinien działać z telefonem:

  • Samsung F330
  • Samsung G800
  • Samsung L760
  • Samsung U700
  • Samsung U800
  • Samsung U900
  • Samsung Z170

 

Testowane na Ubuntu 7.10 z kernelem 2.6.22-14-generic.

Co potrzebujemy:
-telefon
-kabelek USB od telefonu;
-program BitPim (dostępny w repozytorium ale osobiście polecam najnowszą wersję);
-sterowniki prawdopodobnie są już w kernelu; nie jestem pewny ale żadnego dodatkowego softu nie instalowałem;
-aplikacji java; na każdą aplikację potrzebne są dwa pliki *.jar *.jad – jeżeli nie mamy plików jad możemy je utworzyć za pomocą programu Jad Wizard Software http://www.nokiagamez.com/jad.html, program windowsowy ale doskonale działa przez wine;

Krok 1. Instalujemy BitPim’a bądź to z repozytorium lub z paczki z oficjalnej strony http://www.bitpim.org/#download (polecam to drugie – na pewno z tą wersją wszystko działa)

Krok 2. Na telefonie wystukujemy kod *#0523# pojawi się nam menu; klikamy kilka razy # dochodzimy do podmenu z ostatnią widoczną opcją „[9] Common”
– klikamy [9]Common -> [6] USB Configuration -> [2] Qualcomm USB[*]
Pojawi się wtedy komunikat z prośbą o ponowne podłączenie kabla USB do komputera. Podłączamy telefon do komputera.

Krok 3. Upewniamy się czy telefon jest widoczny przez nas system, powinniśmy widzieć coś podobnego do tego:

Kod:
$ lsusb
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 005: ID 05c6:3197 Qualcomm, Inc. CDMA Wireless Modem/Phone

Wpisujemy bit i wciskamy dwa razy TAB, powinno wyświetlić coś takiego

Kod:
$ bit
bitmap bitpim bitpim-1.0.5.20080114

proponuje uruchamianie najnowszej wersji czyli bitpim-„numer_zainstalowanej_wersji”.
Ważne Bitpima uruchamiamy z uprawnieniami root – czyli przez sudo – inaczej nic nie zgramy na telefon

Kod:
$ sudo bitpim-"numer_zainstalowanej_wersji"

Krok 4. Wyskoczy komunikat o takiej treści

Kod:
No phone detected/recognized.
Run Settings?

Zgadzamy się. Pojawia się okno konfiguracji BitPim’a. Ustawiamy następne opcje:
– Phone Type na Other CDMA Phone
– przy opcji Com Port klikamy na Browse; w kolejnym oknie wybieramy z dwu dostępnych opcji wybieramy tą z końcówką Interface #01 czyli – USB Device – Vendor Qualcomm, Inc., Product CDMA Wireless Modem/Phone, (Interface #01); klikamy ok.
-resztę opcji pozastawiamy bez zmian, zatwierdzamy zmiany.

Krok 5. Z menu View BitPima wybieramy View Filesystem. W lewej części okna BitPim pojawi się Filesystem, klikamy, w środkowej części pojawi się niebieski folder – rozwijamy go.

Krok 6. Widzimy cały system plików naszego telefonu. Aplikacje dogrywamy do /Media/Games. Jedna uwaga dla prawidłowego działania aplikacji wymagane jest aby te znajdowały się w osobnych katalogach. Dla każdej aplikacji tworzymy katalog wrzucamy w niego pliki jad i jar (MUSZĄ BYĆ OBA – jeżeli brak jad należy go utworzyć przez wymieniony wyżej program). Wadą BitPim’a jest to, że nie można wybrać naraz kilku plików i ich naraz dograć, pliki zgrywają się pojedynczo.

BitPim

Krok 7. Po zgraniu aplikacji zamykamy BitPima, wychodzimy w telefonie z menu Qualcomma, odłączamy kabel USB.
– na telefonie wpisujemy kod *#6984125*# pokazuje się nam Menu Administratora (Admin setting);
– wchodzimy do menu Internals, na żądanie hasła wpisujemy kod *#9072641*#
– wybieramy menu Storage Settings
– klikamy po kolei: Update media database, Update Java DB and Create AX Dat File (WAżNE NIE KLIKAMY NIC INNEGO)
– wychodzimy z menu

Krok 8. Cieszymy się nowymi aplikacjami 🙂

Podziękowania za instrukcje dla  yp2forum.ubuntu.pl


Co mam zrobić jak usunołem/am gry za pomocą telefonu?

 

Jeśli ktoś usunął gry bezpośrednio z telefonu, niech zrobi tak:

Wejdź w BitPim z podłączonym telefonem i w folderze „Media” kliknij prawym i „Make subdirectory”. Nazywasz to „Games”. Kopiujesz do „Games” obojętnie jaką grę (tylko plik .jar!) wychodzisz z BitPima i przechodzisz do telefonu.

Wchodzisz do Menu Administratora, przechodzisz do
Internals -> Storage Settings i klikasz kolejno:
Update Media Database, Update JAVA DB, Update Media Database i Create AX Dat File.
Masz z powrotem gry.

Instrukcję przywracania gier zrobił Popi który sam doszedł do tego

3 Komentarze

  1. cinek

    Problemem moze byc ustanowienie polaczenia miedzy telefonem a kompem. u mnie te potrzebne porty widzi, ale krzyczy ze unable to open the port czy jakos tak… i co teraz?

  2. marcin

    prosze o kod jak mozna to jest wazne kom 783-482-915

  3. pele

    5411606
    Jak ściągnąć simlocka z SGH-L760
    przez jakiś program czy koadami prosze piolnie o pomoc

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.